5 Ocak 2014 Pazar

14-24 Aralık annemle Hindistan :)

Hu huuuu annem geldi, ne güzel oldu, çok özleşmiştik :)

Gezme genleri annemden bulaşmış... Hindistan da tam anneme göre oldu, çok farklı bir kültür, insanları, inançları, kıyafetleri, mimarisi, yemekleri !

Canım annem üşenmemiş, dünyayı taşımış bize, bir bavul yiyecek geldi ! Uzun zamandır aklıma düşen aşureye kavuştum, kahvaltımız zeytin, ezine peynir ve sucukla şenlendi, rakı sofrası kuruldu, baklavalar, çerezler... Tüm bunlar değil de  anne sıcaklığı en güzeliydi :)

Neler yaptık;

1.gün:
- Delhi'de ilk thali deneyimi, evet biz zamanla alışmışız, yemekler acı !
- Delhi Qutub Minar

2.gün:
- Acayip sisli bir Delhi sabahında yolculuk
- Amber Fort
- Jaipur, Hindistan karnaval gecesi. Dans şovları, sihirbazlar, kuklalar... Annemin 20 yıl sonra yeniden dönmedolaba binişi :)

3.gün:
- Jaipur, City Palace, Jantar Mantar ve sonrasında çarşı içinde dolanmaca...
- Fatehpur Sikri
- Agra'ya varış, Tac Mahal ile ilk karşılaşma (hava kararmış, nehrin karşısında tek başımızayız).
- Gece 11.30 Varanasi treni için gara varış.
---- 1. erteleme 46 dk.
---- 2. erteleme 3 saat
---- Kararsızlık ne yapmalı ? Arabada uyuklama çabaları.
---- 3. erteleme 5 saat
---- Gardaki konaklama odaları dolmuş, otele mi gitsek ?  Ya kalkar, kaçırırsak treni ?
---- 4. erteleme, sabah 7'den önce kalkma ihtimali yok !
---- Saat sabah 5, yapacak birşey yok, burada sabahlayacağız artık.

4.gün:
---- Saat sabah 7, 8.15'de kalkacakmış tren.
---- Hızlıca kahvaltı, 8'den itibaren peronda pekleme.
---- 9.40 nihayet Varanasiye yolculuk başlar !!!
- Tren geç kalkma rötarı dışında +5 saat daha rötar yapınca gündüz 12 de varacağımız yere gece yarısı 2,5'da varıyoruz ( Maalesef tam bir gün kaybettik). Tren çok konforluydu, kompartıman 4 kişilik yataklı vagon, tertemiz çarşaflar, 2AC, 4 kişilik bilet almıştık kapatmak için, gerçi numaralar tutmadı, 25 yaşlarında mühendislik okuyan bir öğrenci çocuk da bizimleydi, soru bombardımanına tuttuk tabi :)

5.gün:
- Otelde 2-3 saatlik uyku sonrası (trende baya uyuklamışız) 5,30 da Varanasi sokaklarındayız :)
- Sabah erken saatlerde Hinduların Ganj'da yıkanmalarını izleme, çamaşır yıkayanlar, yeni uyanan inekler, gezinen keçiler, bir ölü yakma merasimi, gün doğumunda Varanasi...
- Sonunda Hintlilerin 'lassi'sini içebildik, meyve-yoğurt karışımı. Ama hep görmüştük blenderda karıştırıyorlardı. Varanasi'de ise yılların ünlü 'Blue Lassi' sine gittik, tamamen geleneksel yöntemlerle meyveyi ezerek yapıyorlar ve kullandıkları günlük taze kaymaklı yoğurt muhteşem.
- Akşamüstü ölü yakma merasimini baştan sona görme olanağımız oldu. Zaten o daracık sokaklarda yürürken omuzlarda taşınan çiçeklerle bezeli cesetleri görmek mümkün... Ne demeli ?...  İnanışları gereği, bu kısım bir sonraki yaşam için son basamak, görev gibi, ortada bir hüzün dalgası yok ! Saygıyla uzaktan izledik, herkesin içinde farklı duygularla, pek de üzerinde konuşmadan, oradan ayrıldık.
- Hayat devam ediyor... Gün batımında, hergün yapılan, Ganj'ı selamlama danslarını izledik.
- Akşam Ganj manzarasında teras keyfi.

6.gün:
- Nehrin karşı kıyısına tekneyle yolculuk. Burası nehrin çekilmesiyle oluşmuş, dümdüz kumluk bir alan. Çamaşır yıkayanlar, iptidai şekilde gerilmiş ipler üzerinde rengarenk kuruyan çamaşırlar, piknik hazırlıkları ve karşıda 'Ghat' lar, kendine özgü marisi ile Varanasi...
- Biraz çarşı pazar dolanmaca.
- 17.30 Agra treni için gara gidiş.
- 1.erteleme 2 saat :)
- Umut geçen seferdeki talihsizliği yaşamayalım diye (bu sefer sığınacağımız arabamız da yok) gitti oda tuttu, süper oldu :) O tren garı karmaşasında kurtulup, uzattık ayaklarımızı birşeyler okuduk.
- 2.erteleme 3 saat (bu sefer öğrendik, internetten takipteyiz).
- Başka erteleme olmadı ama yine de trenin kalkışı 9'u geçti :(

Not: İlk trendeki gecikme sonrası 1 gün kaybettik. Haftalar öncesinden aldığımız bileti bir gün sonrasına ertelemek zorunda kaldık, yoksa gelişimizin bir anlamı olmayacaktı. Tabi ki bu son dakika bilet değişikliği, ancak 'sleeper class' bilet bulabilmemizle neticelendi.

Gelişte 4 kişi kapalı kompartıman, geniş yumuşak yataklar, çarşaf, yastık, bataniye ile başlayan tren keyfi, dönüşte dar, sert yatak, 6 kişi açık kompartımana dönüştü (tabi söylemeye gerek yok, yastık battaniye hiç birşey yok).

Son kalan biletleri aldığımızdan, 2 kişi biryerde, diğeri ayrı. Neyse ki 1 tanesi en alt kat, annem için 2AC tren konforlu olur mu derken sleeper class a kaldık. Sağolsun o hep bize moral verdi " ne yapalım böyle oldu, yapacak birşey yok diye", söylemedi biliyorum ama beli ağrıdı :(.

Macera bununla bitmiyor, ilk yattığımızda 6 kişilik yerde sadece annem ve ben vardık, gece 2'de bir uyandık ki tepemizde 6-7 kişi bağıra bağıra yerleşmeye çalıyor, tam kaç kişi olduklarını anlamadık ama sanırım 10 kişilik bir aileydi ama ellerinde 5 ya da 6 kişilik bilet vardı. Velhasıl sabah uyandığımızda bir de yerde yatan biri vardı.

7.gün:
Sabah kalktık oturduk, bizim yanımızda bir kişilik yer var ama yok onlar karşımıza 5 kişi inci gibi dizilmişler bizi seyrediyorlar :). Ne yapalım bu da böyle bir mecara oldu deyip, kaynaşmaya çalıştık ama ingilizce yok tabi. Neyse vücut diliyle anlaştık biraz, arada yanımıza bileti olmayan bambaşka kişiler oturdu, karşımızdaki 5 kişi devamlı değişti, gülüştük, fotoğraflar çekildi... Ama tabi ki tren yine rötar yaptı ve artık o son saatler bitmek bilmedi...

- Saat 15.30 gibi Agra'ya vardık, ilk plana göre sabah 6 da varıp, gün doğumunda Tac Mahal'i gezecektik. Yersiz bir hayalmiş :) Neyse yetiştik ya o da birşey !
- Saat 16 gibi dünya harikalarından biri Tac Mahal'deydik. Annemle bunu paylaşabilmek çok mutluluk vericiydi :)
- Arabamıza ulaştık, akşam Delhi'ye dönüş.

8.gün:
- Red Fort
- Jain Temple ( Jainizm )
- Sihi Temple ( Sihizm )
- Jama Mescid ( İslam )
- Hindu Tapınakları her yerde karşımıza çıktı ( Çanlar, mumlar, tütsüler ).
- Pazar ( kıyafetler, meyve sebze, sokak yemekleri )
- State Emporium ( alışveriş )
- Festivale denk gelmişiz, sokak boyu yemekler, müzik, danslar...

9.gün:
- Her gelişin bir dönüşü var, mutluluk ve hüzün...  :(
Annemi yolcu ettik, biz de diğer terminalden Mumbai 'ye...