11 Ocak 2014 Cumartesi

24-28 Aralık Mumbai, 29 Aralık-11 Ocak Goa

24 Aralık'ta annemi yolcu ettikten sonra biz de diğer terminalden Mumbai uçağımıza bindik, rötarsız, sorunsuz bir yolculuk oldu. Diğer tüm yolculuklarımıza göre bu ışınlanmayı garipsedik oldukça. Bir anda iklim, çevre, insanlar değişiverdi...
Daha önceki araştırmalarımıza göre Colaba bölgesini konaklama bölgesi olarak seçmiştik. Şehir içinde tuktuk yasak, yol kenarlarında enterasandır kaldırım var, çevredeki inek sayısında hayli azalma var, korna sesi az, binalara ve çevrenize bakınca kendinizi bir Avrupa kentinde zannedebilirsiniz.

Mumbai enterasan, Hindistan'ın hatta Dünya'nın en zenginlerine ev sahipliği yaparken aynı zamanda en yoğun gecekondu nüfusuna da sahip, böyle bir çelişki... Bir yanda acayip lüks binalar, hemen dibinde gecekondular. Gerçi İstanbul'da da benzer manzaraları görmek mümkün. Galiba bu yüzden gecekondu bölgesini gezerken hiç garipsemedik !

Vaktimizi sahil kenarında, ara yollarda, pazarlarda gezinerek geçirdik.
Tac Mahal Oteli, şehrin önemli noktalarından biri !

Çamaşırhane, yaklaşık 1000 bölme var. Biz de birkaç kıyafetimizi yıkamaya vermiştik, kimbilir belki bizimkiler de ziyaret etmiştir burayı. Arkada yükselen gökdelenlere dikkat !

Treni çok kullandık burada, çok geniş ve çok vagon var.  Çok kalabalık saatlere denk gelmemeye çalıştık. Belgesellerde gördüğümüz gibi trenlere tek elleriyle tutunmuş, her an düşecek gibi seyahat eden çok insan var ! Umut ise her zaman ki Umut :)

1 saatlik tekne seyahati ile gidilen Elephanta Adası'ndaki mağara tapınaklardan biri...

28'i akşamı gezinin başında beri bekleyip, hayalini kurduğumuz Goa için yola çıktık. Tren bileti bulamadığımızdan otobüsle geldik. Otobüsler sleeper, yani yataklı. Sırf koltuk, koltuk+yatak ya da sadece yataklı olan seçenekler var. Gece yolculuğu olduğundan yataklı tercih ettik, yalnız sorun hep yatmanız gerekiyor, sabah varacak otobüsün varışı öğleni bulunca biraz baydık. Neyseki alt katta boşalan yerlerde sırtımızı dayayıp ayakları uzatarak oturabildik. Araba tutan bir insan olarak, uykuya dalabildiğiniz sürece konforlu olduğunu söyleyebilirim. Biz de niye yok diye düşündük, sanırım güvenlik standartlarına uymuyor !

Goa'ya gelmeden önce bir telaş aldı bizi, yılbaşı üstü yer bulabilecekmiyiz diye. Rishikesh'te tanıştığımız Senem'in oralarda olduğunu öğrenince ona danıştık. Çok yer var, açıkta kalmazsınız deyince de rahatladık. Kafadaki diğer soru ise Goa'nın neresine gideceğimizdi.
Kuzeyde Arambol, güneyde Agonda, arada 100 km var. Kitaptan okuyup güzel plajlarıyla popüler Baga'yı seçmiştim. Sonrasında yılbaşında kalabalık içine dalmaktansa sakinliğin daha iyi olacağına karar verip Agonda'da karar kıldık. Terminalde Agonda'ya direkt otobüs olmadığını öğrendik, o arada bir muavin 'Palolem, Palolem' deyince, Senem'de oradaydı ve güzel demişti, atladık minibüse.

Akşamüstü saat 4 gibi ulaştık :) Güneş, deniz ve kuma... Yerleştik ve 2 hafta boyunca da bu manzaradan ayrılamadık :)

Günübirlik scooter kiralayıp Agonda ve Cola Beach'e gitmek tek aktivitemiz oldu.

Konaklama fiyatı, yılbaşı öncesi ve sonrası birkaç gün biraz artıyor. Ama bizim standartlarımıza göre 30-40 tl ye süper bungalovlarda kalmak mümkün. Onun dışında şahane ve ucuz deniz ürünleri var  (ki çok hasret kalmıştık), alkoldeki vergi Goa'ya özgü olarak düşük, sonuç olarak oldukça uygun. Onun dışında şahane bunaltmayan bir hava, akşamları hafif bir serinlik, sabah kuş cıvıltıları ve dalga sesiyle uyanmak...

Yılbaşı ise inanılmaz bir deneyim, unutulmaz bir anı oldu. Deniz kenarı, kum, ayakta şipidik terlikler, hava yaz akşamı, dalga sesleri, yıldızlar, şahane yemek ve bitmek bilmeyen havai fişek gösterisi !

Kış çocuğu olan ben, ilk defa doğumgünümü deniz kenarında geçirdim. Ne mutlu ki böyle bir geziye çıkmışız sevdiğim adamla... Şöyle bir gerçek var ki o olmasaydı hayatımda, ben şimdiki ben olmazdım, bu kadar renkli bir hayatım olmazdı. Beraber büyüdük, beraber gezdik, birlikte çok güzel vakit geçirdik, çok anı biriktirdik. Nicelerine...

Bekle bizi Goa, yine geleceğiz !