23 Haziran 2013 Pazar

22 Haziran-14 Temmuz 2013 İtalya Alpleri ve Balkanlar(1)

GİRİZGAH :)

Gezimizi Suna-Mustafa, Umut-ben, iki motor ve 15 gün olarak planlamıştık başta, yurttan çıkıp, tekrar karadan dönüştü niyetimiz. Ancak Suna'nın iş yeri 2 haftayı ayrı ayrı kullanma kararı alınca, bizim de plan kısmen yalan oldu tabi. Bu ihtimal daha önce de imkan dahilinde olduğundan hemen alternatif plan için işe koyulduk.
Aylardan mart...

Çok da kafa yormadık galiba :) Hıııım Mustafa ile Umut önden çıksa biz de Suna ile havayolu ile onlara katılsak. Bilgisayar başınada 1-2 saatlik araştırma sonrası, İsviçre hedefimiz olduğu için, Avusturya mantıklı geldi. En uygun bileti de Salzburg'a bulduk, hop tamamdır deyip aldık uçak biletlerini ben ve Suna için.

Sonrasında rota ile ilgili karara vardık. Ana fikrimiz, kendi aracımızla olduğumuzdan, büyük kentleri boş verip, ara yollara, kasabalara girmek. Günde ortalama 250 km olarak hesaplayarak bir rota çizdik, sonrasına da yolda duruma göre bakacağız artık deyip bağladık işi.

Hazırlığımızı Avusturya'dan vize alacak şekilde yapmıştık ancak sonra evdeki hesap çarşıya uymadı. Randevu tarihi almak için geç kalmışız, Haziran başıydı görüşmemiz ve en yakın 21 Hazirana gün verdiler, yani imkansız. Avusturya'ya başvuru nedenimiz elimizde uçak bileti olmasıydı. Biraz moral bozukluğu sonrası, Yunanistan'a başvurmaya karar verdik, karadan çıkacağız kozumuz var çünkü. Acenta ile görüşme sonrası 1 gün sonraya randevu alabileceğimizi öğrenince rahat bir nefes aldık, hazırlıklarda ufak değişiklik sonrası 7 Haziran'a randevu alabildik. Harbiye'de acenta, kısa sürede hallettik işimizi. Yalnız uyarayım orijinal belge vermediğinize emin olun, zira burada doğru düzgün bakmadan aldılar belgeleri, bizim de dalgınlığımıza geldi, sonra bizim gibi soluğu Yunanistan Konsolosluğu arşivinde alırsınız :).

Ve Mustafa'dan, 12 Haziran çarşamba günü, güzel haber geliyor, “Pasaportları aldım, vizeler tamam !”.

Öncesindeki hazırlığımız ile ilgili bilgi vermem gerekirse, ilgili ülkeleri okumak için Lonely Planet'in kitaplarını aldık ve yol boyu çok yararladık. Adac'ın önerdiği motosiklet yolları haritasını edindik. Yaptık ettik derken kendi adıma biz demek ayıp olur biraz, sağolsun gezilerdeki yol hazırlık kaptanımız Umut olmuştur hep.

Motordaki hazırlık düzenimiz bir çanta Umut'un, biri benim, diğeri de ortak malzeme, kamp ve mutfak gibi. En büyük çanta tabiki benim, yer var diye biraz bonkör davranmışım, tam dolu bir çanta ile yol çıkmamak tavsiyem, sonra her toplanmada çok düzenli olunması gerekiyor, biraz boş bırakmakta yarar var, hem oradan alacak şeyler olabilir, değil mi ? Neyse bu kendi adıma çıkarımım.

Tamamdır, yola çıkmak için hazırız !

18 HAZIRAN 2013 SALI

İstanbul-Edirne

salı günü kahvaltı sonrası Umut'u yolcu ettim. Biraz burukluk var 2000 km yol yapacaklar, kolay değil, sağ salim ulaşmalarını dileyip otoparkta el sallayarak uğurluyorum sevdiceğimi...

Mustafa ve Umut akşam kuzen Ahmet'e misafirler.

19 HAZIRAN 2013 ÇARŞAMBA

Öğrendiğim kadarıyla süper bir kahvaltı hazırlamış Ahmet, sınıra kadar da eşlik etmiş, teşekkürler !

Edirne - Bükreş (Romanya)

20 HAZIRAN 2013 PERŞEMBE

Bükreş - Arad (Romanya)

21 HAZIRAN 2013 CUMA

Arad (Romanya) - Budapeşte (Macaristan) - Viyana (Avusturya)

22 HAZIRAN 2013 CUMARTESİ

Viyana (Avusturya) - Salzburg (Avusturya)

Sabah yollara düşüş ! Maltepeden Atatürk Havalimanına en kısa sürede nasıl ulaşılır. Baya denklem çözmek gibi :). Tüm alternatiflerin değerlendirilmesi sonrası ev-bostancı-yenikapı-havataşla havalimanı yapmaya karar veriyorum. 10'da havalimanında olabilmek için 7.30 da yollara düşmem gerekiyor. İnsan gezi heyecanı ile katlanıyor elbet :) Havalimanında Suna ile buluşup 12.15 Salzburg uçağımızı beklemeye koyuluyoruz.

Yolculuk 2,5 saat, gayet güzel geçiyor. Öncesinde konuştuğumuz plana göre beylerle akşam 19'dan itibaren saat başlarında, belirlediğimiz meydanda, buluşacağız. Biz de havalimanına ulaşır ulaşmaz elimizdekileri bırakabileceğimiz biryer arayışına giriyoruz, tahmin ettiğim gibi en mantıklı yer merkez tren istasyonu, atladık otobüse. Oraya vardığımızda gelen mesajı ancak farkediyorum ve Umutların da erken davrandıklarını ve bizi havalimanında karşılamaya geleceklerini öğreniyoruz. Neyse ki Suna Mustafa'ya telefonla ulaşıp durumu bildiriyor. Ve kavuşma :)

Akşamı Salzburg merkezde geçirdik ve tabi ki şinitsel yeeediiik. Umut'un kask, son 4 günde 2000 km yapınca, kulakları tahriş etmiş. Nöbetçi ezcaneyi bulmak zor olmadı. Diğer Avrupa kentlerinde de aynı mı bilmem ama kapıya açılmış olan küçücük bir delikten derdinizi anlatıp ilacı teslim alıyorsunuz, gayet mantıklı, güvenlik !

Merkezde heryerde yerel kıyafet satan dükkanlar var, bunları günlük yaşamlarında kullanıyorlar mı bilinmez, bize biraz fantezi kıyafet hissi verdi, garip.

23 HAZIRAN 2013 PAZAR

Sabah Salzburg'daki kamping de kahvaltı.

Almanya Füssen'e doğru yola çıktık, yağmur da bize eşlik etti, tulum yağmurluklar sayesinde hiç ıslanmadık. Ama şanssızlık ki hava sıcaklıkları da düştü :(