29 Ekim 2014 Çarşamba

Son günler, son km ler ve 26 Ekim yurda giriş !

Son gelen haber doğrultusunda Tosbağa'yı kurtarmak için Gürbulak sınır kapısına gitmek zorunda olduğumuz kesinleşti.

Salı günü, 21 Ekim, Umut uçakla Tebriz'e, oradan da taksi ile Gürbulak sınır kapısına ulaştı ve yeni belgemizi kaptı aynen geri döndü. Ah Turing ah ! Bu konuda gereken görüşmeler ve yazışmalar yapılacak !

Çarşamba günü Umut'u havalimanından taksiyle aldım ve doğrudan Sarakhs'a, Tosbağa'mıza doğru yol aldık. 2 saatlik kağıtların oradan oraya gittiği, memurun gözünün içine baktığımız bir süreç sonrası kavuştuk gezer evciğimize :). Gerisin geri Mashad'e geri döndük, ertesi gün sıkı bir başlangıç için huzurlu bir uyku çektik.

Zavallı İran kadını

Perşembe 950 km sonunda Tahran'a, ertesi gün 600 km sonrası da Tebriz'e ulaştık, 2 günlük sıkı araba kullanma maratonu sorunsuz ama oldukça yorucu geçti.

Tebriz'de daha önceki ziyaretimizde tanıştığımız Ali'ye konuk olduk, işin daha da sevindirici kısmı ise Amanda ve Andrea'nın da bize katılması oldu. Kazakistan Almaata'dan beri 'ha denk geliriz ha oldu' derken sonunda İran Tebriz'de görüşmek kısmet oldu.

Amanda ve Andrea'da bizim gibi gezgin 35 yıllık Mercedes vanları ile 1,5 yıldır yoldalar ve artık onlar da dönüş yolundalar...

Hz.Hüseyini anma etkinliği

Salçalı omlet

Akşam lavaş ekmeği arası patates yumurta yedik, Elgoli Parkı'nda yürüyüş ve çay sonrası Hz. Hüseyin'in ölümünü anma etkinliklerine göz attık. Ertesi gün ise aylardır hayalini kurduğumuz salçalı omlet ve bal-kaymaklı kahvaltı ile başladık güne, sonrasında güzelim Tebriz kapalı çarşısını gezmekle geçti gün, İran'ın değişmeyen çarşı kültürünü gerçekten özlemişiz. Akşam ise erken bir doğumgünü partisi yaptık Umut'a...

26 Ekim 2014 bizim için Umut'un doğumgününün dışında unutulmayacak bir tarih artık, 14 aylık gezinin son sınır geçişi, yurdumuza dönüyoruz....

Arabadaki her deliği benzinle doldurduk :p